Bing? Ja, de zoekmachine van Microsoft, deze wordt ook nog steeds gebruikt. En zeker het aandeel onder desktop gebruikers loopt weer op. Zelf draai ik al jaren campagnes voor praktijken via Bing. Aangezien de concurrentie van andere adverteerders er een stuk minder is, zijn de kosten per klik ook een stuk lager. Daarom loont het!
Waar Google 92% van de Nederlandse zoekmarkt in handen heeft, is het marktaandeel van Bing 5%. Interessant daarbij is wel dat het aandeel, als het gaat onder desktop gebruik, gestegen is naar 10%. En wat mij ook opvalt is dat Bing vooral gebruikers heeft die ouder zijn dan 35 jaar.
Reden genoeg, zeker als je al geruime tijd een succesvolle campagne hebt draaien via Google Ads om te kijken naar de mogelijkheden van Bing.
Om je alvast wat meer cijfers en zo ook verdere context te geven, hier wat cijfers uit de keyword planner van Bing (april 2023). Zo zoeken in Nederland maandelijks gemiddeld:
- 1200 mensen naar een psycholoog
- 710 mensen naar acupunctuur
- 290 mensen naar relatietherapie
Bron: https://www.ictmagazine.nl/google-blijft-koploper-onder-de-zoekmachines/